Logo Národní sítě podpory zdraví

Šedesát a víc neznamená nic

31/03/2016
LOGO - 60 A VÍC..


Do devátého ročníku startuje oblíbený podzimní program pro všechny, kteří již překročili šedesátku. Valašskomeziříčští senioři mají opět možnost si prostřednictvím návštěv sportovních zařízení zlepšit  kondici, vzdělávat se v přednáškovém programu, setkávat se s vrstevníky, zlepšit pocit životní pohody. Program „60 a víc neznamená nic“ je v roce 2017 spolufinancován Zlínským krajem a Městem Valašské Meziříčí. 

Podmínky účasti jsou stejné jako v minulých letech. Po zaplacení vstupního poplatku ve výši 200 korun mohou účastníci absolvovat zdarma od září do prosince letošního roku celkem 16 sportovních aktivit, které zahrnují plavání, cvičení v posilovně pod vedením trenéra, rekondiční cvičení, turistické výlety či vycházky s Nordic Walking holemi. Součástí programu je, jako každoročně, také nabídka přednášek na různá témata, která jsou zaměřena na specifika vyššího věku, ať už z pohledu psychologie, zdravotního stavu nebo sociální pomoci. Přihlášky do programu budeme stejně jako v předchozích letech přijímat v městském Informačním centru v Sýpce na Komenského ulici od 10. července do 20. srpna. Zájemcům zde budou k dispozici také pravidla programu, která přesně popisují letošní nabídku aktivit. 

Další informace je možné získat na: katerina.janovska@nspz.cz
 

Pohyb je život – platí v každém věku a ve stáří dvojnásobně.

V současné době se počet seniorů v naší populaci zvyšuje. S prodlužující se délkou života se také v průměru zvyšuje počet let, které člověk jako senior prožívá. Je důležité, aby to byla léta prožitá ve zdraví. To nejenom snižuje požadavky na čerpání sociálních a zdravotních služeb (a šetří tak finanční prostředky společnosti i jednotlivce), ale zejména významně přispívá k našemu prožitku osobní spokojenosti a pohody. A kdo by nechtěl být spokojený a cítit se lépe?

Lidé v současné době obecně trpí nedostatkem pohybu. Důsledky se negativně projevují především ve vyšším věku. Dostatek pohybu je jedním ze základních pilířů zdraví. Přiměřená tělesná aktivita zvyšuje zdatnost srdce a cév, pohybové soustavy – kloubů a svalů, dýchací soustavy, je prevencí obezity, má kladný vliv na náladu, imunitu a celkové zdraví člověka.

A co je to „dostatek pohybu“? Obecně se za minimální dávku pohybu doporučuje alespoň jedna hodina chůze každý den, k tomu každý den desetiminutové ranní protažení – cviky zaměřené na udržení ohebnosti páteře a velkých kloubů a ještě je nutné přidat 2 – 3x týdně zhruba hodinový pohyb (sport), při kterém se zadýcháme a trochu zapotíme – intenzita samozřejmě záleží na věku, na zdravotním stavu i kondici. Po sportování máme být příjemně unavení, ale ne úplně vyčerpaní. Ve vyšším věku se vždy doporučuje konzultovat přiměřenou dávku pohybu a sportu se svým lékařem, zvlášť pokud člověk už dlouho necvičil.

Nejnovější příspěvky

Archiv

Naši partneři

Očkovací centrum Avenier Mladí duchem Ombudsman pro zdraví